Tuesday 2 February 2010

[Mozart] MTM唱段 ‘为什么你不能爱我’ 歌词译文

20.为什么你不能爱我?- Why Can't You Love me?

{莫扎特}音乐剧里,今天听到的另一段唱段。比较悲伤的一首歌,因为录音一开始比较小声,听了很多次,一一比照歌词,才终于听了出来。原来我的韩语听力还不错啊!XD

{Mozart} Another aria that I listened to this morning. It's a quite sad song, a bit not clear when the starting, I listened many times, read the lyrics one by one, finally I sure is the one I post later. Looks like my Korean hearing still quite OK yea..XD

沃夫冈: {Wolfgang:}
我以为你来这是为了让我高兴。
{I thought you came to make me happy}

你认为,没有你我就束手无策,单独一人,母亲不久也会后悔。
{You thought, without you I'm nothing, I'm alone, and the mother will soon regret}

但是如果我对你说,看看,我没有让你失望。
{But how if I tell you, see, I never disappoint you}

你要我停下这一切,你完全错了。
{You want me to stop all these things, you are totally wrong}

为什么你不能象我一样爱我?
{Why can't you love me like me?}

是啊,你是对的。常常对于我没有信任
{Yes, you are right. You never trust me always}

我忘记了我的责任。所以我停下了。
{I forget my responsibility. So I stop }

我追求幸福。我抓住瞬间。我不会放弃。
{I chase for happiness. I caught the time. I'll never give up}

这个孩子,我曾经的样子,一直在我身体里。
{This child, which is my past, still in my body}

他也象我一样的问:
{He asked like me:}

为什么你不能象我一样爱我?
{Why can't you love me like me?}

我找寻你,却不能达到。
{I search for you, but I can't reach}

我与你对话,你却不愿倾听。
{I speak to you, but you not willing to hear}

最糟糕的是:我不知道,为什么我失去了你。
{The worst is: I never know, why I lost you}

我不能象每个人那样,我也不能如你这般。
{I can't pretend like everyone else, I can't even be same like you}

不去哗众取宠,做我自己。
{Not getting other's attention, but to be myself}

就如孩提时代,我永远不会如此受到保护。
{Like the childhood, I will never be protected like this}

只要我活着,就会记着我被承担着怎样的爱护。
{As long as I'm living, I'll remember how you love me}

但是没有回头路。因为现在我要走自己的路 。
{But there's no turning back. Because this time I will walk my own way}

现在掉头已毫无意义。
{There's no meaning for going back}

我真的如此难以理解么?
{Am I hard to understand?}

为什么你不能爱我?
{Why can't you love me?}

为什么你不能爱我?
{Why can't you love me?}

为什么你不能象我一样爱我?
{Why can't you love me like me?}


*This part is easier than the previous.
It's a really nice song...He sang so sad...

No comments: